Da vare december

December, nu går det jättefort till jul. Varför ska det vara så mycket ångest inför jul, åtminstonde för oss kvinnor. Vi ska hinna så mycke. Är det igentligen så viktigt? Städa, baka, köpa julklappar, laga en massa mat, dessutom jobba, dom flesta heltid!
Kanske blir det lite bättre ju äldre man blir, man kan ju alltid skylla på åldern.
Jag har då insett att det löns int. Lite ångest har man väl inför julklappsinköpen. Vad ska man köpa?
Samtidigt så tror jag att mina nära och kära är tacksamma för det dom får, dom är inte så bortskämda.

Har gjort det mesta nu, bakat det lilla jag skulle i år så nu är det bara maten kvar och det tycker jag inte är nån börda.

Vi har riggat ute med ljus som vi alltid brukar, L-E tycker att jag alltid utökar det för varje år och han kan ju ha rätt i det. Han har då i alla fall fått ihop allt elektriskt, det är en prestation bara det.
På tal om jobbet så är man så less man kan spy. Mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem, smetut åxå.
Jakten på studietimmarna håller på att göra mej galen, ingen arbetsglädje här inte. Längtar bara till jullov men då ska man ju gruva sig för att börja om efter trettondan. Nu ha jag klagat nog.

Spröjsen på fönstrena har vi då inte heller fått på plats men nu kan det då spela roll till efter jul. Det var inte klagat klart.

Ha varit och köpt present till Betty idag, hon fyller ju hela tre år på onsdag, den sjunde december, samma dag som Åsas bästa kompis, kul va. Tyvärr kan vi inte åka ner till Burran på onsdagskväll för jag jobbar kväll då men vi kanske kan åka ner på söndag.
Nu ska jag bara njuta av kvällen som återstår, ha det gott all där ute/gudda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0