Dagen efter

Blev inget skrivet i går för man var liksom lite slut i hjärnkontoret. Det frestar på att bli gammal.
Det blev en supertrevlig dag med att mina bröder, Ingemar, Mats, Erland och Hariette kom där mitt på dan. Dom uppvaktade mej med en häftig järnskapelse som jag kan använda både inomhus och ute i sommar. Blommor och en kniv, som Mats egenhändigt har tillverkat. Nu har jag en kniv som Erland har gjort och en av Mats. Harriette hade tillverkat sex smörknivar, från hennes gamla syrenbuske, som var så fina. Till och med katten Melle tyckte om dom så jag var tvungen att rädda dom från att bli uppätna.
Maritha kom med blommor och agerade blombud. Marias familj, Fridas storasyster, hade budat över blommor från Burträsk. Det var en trevlig överraskning.
På kvällen kom Jan-Oves hit och våra exgrannar från Malå. Dans och Andersers. Det blev en trevlig pratstund med dom alla. Blommor och presenter hade dom med sig, himmel och pannkaka vad jag blev uppvaktad.
Alla blev trakterade med smörgåstårta och tårta.
Under dagen ringde telefonen med jämna mellanrum och sms från nära och kära. Fb ska vi bara inte tala om.
Jag trodde inte att det skulle vara så många som visste. Var som nöjd när jag gick till sängs.
I morse när jag kom på jobbet vart det mer uppvaktning. Av Erika fick jag blomfrön och Anna-Greta bjöd på lunch. På mitt skrivbord var det ännu en överraskning, en jättefin bok, Historien i Norran från Åke och Eva. Paff blev jag.
Ett avi hittade jag i postlådan i morse så jag åkte förbi Norsjö på hemvägen och hämtade ut det. Det var en jättefin present från lille Sixten. Ett silversmycke, till mormor från Sixten. Värmde mormorshjärtat.
I kväll kom grannarna Jeanette, Camilla, Pelle och Elvira över med blommor och pelargonfrön, massor med olika sorter. Ska bli kul att plantera dom snart.
Senare på kvällskvisten har jag invigt mitt nyfådda gåband. 30 min på inte allt för hög fart. Blev varmt i alla fall så det är bara att fortsätta och se om man kan öka farten så småningom, förhoppningsvis.
Nu har jag, tror jag, redovisat en hel del av födelsekalaset, puh/gudda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0