Födelsedagshelg

Nå konstigt är det när man ska fira födelseda i  dagarna fyra.
Det började med att Pärs och Åsas kom i fredagskväll och vi åt ostfärsbiffar me vin till, i och för sig så hade inte Åsa, Jonas och lille Sixten kommit då. Dom kom kring halv tio så dom fick äta åtslappe. Jonas hade varit i Stockholm  tors - fred så han kom direkt från Kallax. Pärs kom vid dryga sex med blommor, fina, men jag kom inte hem förrns vid sjutiden. Det tar en himla tid att göra två stora smörgåstårtor. Enligt sista bulletinen har då ingen blivit sjuk och kräkts och det är ju possitivt.
Ungarna var rätt speedade så Bettan, tvåårstrots, somna inte förrns vid etttiden. Jag o LE har ju sovi i sovstugan, så vi har haft det lugnt o skönt. När vi gick isäng fick jag se min present, som stått där i sovstugan i minst två veckor. Det var det jag önskat mej, en gå-maskin. Toppen! Tack mina nära och kära.

I går lördag, åt vi tårta och hann vara ute några timmar fastän det hade snöat som bara den. Vi grilla korv på min nya eldkorg och ungdomarna var en sväng till stugan med skoter och bob och barnvagn.
Middagen bestod av rådjurssadel, potatis, blomkålsmos, sallad  och wiskeysås. Efterrätt med äppelpaj och fryst hallontårta.
På sena kvällen drack vi dyrschampange som Jonas förärat mej med, Det var lyxigt och gott. Händer inte varje dag och tur är väl det.
Söndag har varit som en ihoppackardag men Pär ha hunnit ut med skotern en stund. Tyra och  Betty hann med en långdusch åxå. Åsas åkte hem vid tolvtiden och Pärs med sitt tattarlass for vid halv tvåtiden, Vi har tagit in presenten som jag inte hunnit prova än och har ätit tidig middag på rester.  Har även gjort en tårtbotten och ska göra en smörgåstårta i kväll. Vilar lite utimellan, man har ju blivit gammal nu. Ha de gott/ gudda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0