Förkylningsonsdag

Har åkt på förkylning, trodde jag skulle klara mej från det, har ju gått halva vintern. Började med ont i halsen, frossa och tätt i huve igår. Hostan kom i går åxå, jag som aldrig brukar ha hosta. Jobbar idag ändå men det går lite trögt. Skulle på besiktning i morron bitti men det avbokade jag till sen. I måndagskväll var jag och mina granntjejer på hudvårdsskola hos Emelie. Det var en upplevelse! Så mycket det finns att smörja på sig, i alla varianter och lager. Jag införskaffade en fondation, vet inte hur det stavas. På min tid hette det brunkräm. Vi blev där hela kvällen för det är trevligt att träffas och surra en stund. Har aldrig varit in hos Emelie förut. Det var - 34 grader kallt ute när vi kom hem från henne så Jeanettes bildäck var lite fyrkantiga. I går morse var det -38 så man får vara glad att bilen inte strejkade. Temperaturen är betydligt humanare idag. Måste jobba en stund. /gudda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0