Utan geist

Känns som att jag inte ska ha en blogg, har ingen lust att skriva nu, inte ens älghistorien. Det går trögt. Ska skriva den men det tar nog lite tid. Känns som det inte händer så mycket i mitt liv som är värt att skriva om nu. Om det är hösten med det kalla och mörka som spelar in. Har varit till Burträsk så ofta på sista tiden att det känns som att snart har jag flyttat dit. Älgjakt två gånger, jobb, svampplockning, inlämning av sjuk bil. Ska nog dit och hämta en nyopererad sådan på lördag. Hoppas den är frisk och kry då. Längtar efter en helg i lugn och ro hemma. I morron ska vi nog ha ihjäl ett antal tuppar, hur det nu ska gå till. Det är väldigt oroligt i hönshuset. Råttjakten pågår ännu för fullt. Det är fullt krig. Vi har grävt ner hinkar med lite vatten och får typ i snitt tre - fem råttor där varje dag + nån i fälla. Finns tydligen hur många som helst. Jobbet suger åxå, känns bara blä. Det enda som är positivt är att våran Tyra fyller hela fem år idag, stortjejen. Vi grattade henne i lördags med bland annat en barbietårta. Lämnade en del presenter åxå som hon fått öppna idag. Ska krama henne mer på lördag. Vi kvinnen i byn startade en studiecirkel i veckan, Stick och virk, som jag tror blir jättekul. Skvaller och sånt är ju alltid kul. Ska till Norsjö i morrn och köpa skivor som vi ska sätta upp i trapphuset, typ nästa projekt. Det tar som aldrig slut i ett gammhus. Nu ska jag inte klaga mer idag hoppas det blir lite mer positivt nästa gång för så illa är det inte, jag hänger ju med/gudda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0