Efter vecka, ny helg

Ja så sant är det att efter en arbetsvecka blir det helg. Så är det varje torsdagskväll för mej, avundas då inte dom som jobbar heltid. Nu är det ju så här att jag är gammal och har inte så många år kvar till pension och då kan man ju jobba 80%. Nog om detta. Den här helgen är ju lite speciell för jag ska ju följa broder Erland och jaga på söndag. Jag kan ju inte bära vapen i år eftersom jag inte klarat skjutprovet än. Kanske nästa år, om nån har förbarmelse över mej och lär mej att skjuta lerduvor, som inte är stora som pizzatallrikar. I år ska jag alltså ha penna och papper med mig, som vanligt. Kan det bli den bästa historien... eller. Det beror ju på dom andra jägarna, helt och hållet. Å andra sidan så har vi plockat så mycket karl-johan svamp så det räcker nog i flera år framåt. Kul är det i alla fall och det kuligaste är ju att Erland och Hariette åxå har börjat plocka Karl-Johansvamp. Dom äter ju inte ens svamp! Längtar till älguppehållet så vi får följa med Erlands och plocka trattisar, det är kul. Nu ska jag inte uppehålla er längre med mina tjollerier, ha de /Gudda Varför allt blir till ett stycke vet jag inte men ska försöka förbättra det, bara Åsa kommer hem nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0